3 pilíře provozní efektivity

Zajistěte své firmě trvalý a udržitelný růst pomocí efektivního provozního řízení. Naši experti vám pomocí propracovaného poradenského systému nastaví interní procesy, díky kterým získáte efektivní řešení široké škály provozních potřeb a problémů. 

Efektivní využití provozních nákladů

Obecně platí, že středně velké společnosti mají tendenci řešit svépomocí kromě jiného i nákup služeb, zboží a materiálu provozní povahy. Kvalifikace jednotlivých zaměstnanců však neodpovídá problematice a často se stává, že výrobní ředitel řeší logistiku nebo nákup např. obalových materiálů, i když to není jeho klíčová kompetence. Výsledkem je neefektivita, zbytečné plýtvání penězi. Prostřednictvím revize dodavatelů, produktů, nákupních procesů a schémat se dá zvýšit efektivita a dostat se na úspory nákladů v řádu desítek procent. 

Přímé úspory v jednotlivých kategoriích provozních nákladů vznikají díky tomu, že se neprověřuje pouze nákladová stránka (jednotkové ceny), ale spoří se i pomocí:  

  • revizí nákupních schémat a procesů,  
  • alternativními produkty,  
  • hluboké expertízy zahrnující znalosti tržních benchmarků a progresivních trendů.  
 

Příklady oblastí, kde můžeme zvýšit vaši efektivitu: 

    • Optimalizace spotřeby  
    • Nákupní schémata 
    • Infrastruktura – nákup, akumulace, spotřeba, Smart metering 
  • Global sourcing (nákup materiálů a zboží na vzdálených trzích)  
  • Průmyslové obaly  
  • Průmyslové plyny  
  • Odpadové hospodářství  
  • Správa vozového parku (objemy, výběr vozů, pravidla, podmínky nájmu, skryté náklady, vlastnit nebo pronajímat, SLA, čerpání PHM, monitoring)  
  • MRO (výrobní spotřební materiál)  
  • Pracovní oděvy  
  • Tisky, PMS  
  • IT, Telco, ICT  
  • Marketing, obchodní procesy/strategie  
  • Facility management (opravy a udržování, technická infrastruktura, ostraha, úklid, stravovací služby, outsourcing vs. insourcing)  
  • Komerční nájmy (analýza využití, optimalizace, podmínky)  
  • Pojištění (zásoby, majetek, průmyslové pojištění)  
  • Bankovní služby 
    • Financování – provozní, investiční, strukturované, exportu 
    • Trade finance – bankovní záruky, importní a exportní akreditivy, jiné druhy dokumentárních plateb, Forfaiting 
    • Cash Management– platební styk, karetní transakce a další služby pro maloobchodní prodej včetně e-commerce, řízení likvidity 
    • Treasury– devizové obchody, peněžní trh

Optimalizace interních procesů a postupů

Druhý pilíř přichází na řadu ve chvíli, kdy firma prochází fází konjunktury, nebo naopak začíná stagnovat její výkonnost. Výsledkem projektů v rámci druhého pilíře je, že firma za stejnou dobu a se stejnými náklady vyrobí více, nebo poskytne více služeb. Důkladným prověřením zavedených procesů se zajistí prostor pro další optimalizaci a rychlejší tvorbu hodnot.  

Příklady oblastí, kde můžeme zvýšit vaši efektivitu:

  • Výrobní optimalizace IIoT  
    • Zvyšování  kapacita, kvalita a spolehlivost dodávek, transparentnost výroby a výrobních linek kapacity, kvality a spolehlivosti dodávek, transparentnosti výroby a výrobních linek; 
    • Snižování výrobních nákladů náklady  
  • Skladové hospodářství  
    • Štíhlá logistika skladového hospodářství – optimalizace a zlepšování procesů v řízení toku materiálu je klíčovým tématem, které ovlivňuje způsob fungování a efektivitu celého dodavatelského řetězce  
    • Inventory management / řízení zásob – stanovení optimální pojistné zásoby tak, aby materiál nikdy nedošel a současně ho nebylo na skladě zbytečně mnoho  
    • Efektivní inventarizace  
  • Supply Chain Management  
    • Řízení toku materiálu a informací tak, aby bylo dosaženo nejvyšší možné zákaznické spokojenosti za co nejnižší náklady  
    • Snížení zásob  
    • Snížení nákladů na výrobu a distribuci k zákazníkovi (B2B, B2C), Zkrácení cesty výrobku na trh 
    • Zvýšení flexibility pro zákazníky 
  •  

Zvýšení produktivity a flexibility zaměstnanců

Na lidech stojí úspěch firem v každém odvětví. Lidé jsou zároveň jedním z nejdražších zdrojů. 

Poradenství v rámci 3. pilíře lze vnímat jako příspěvek k řešení významných provozních problémů a nákladů, které umožní zaměstnancům pracovat bez zbytečných bariér s nejvyšší přidanou hodnotou. 

Příklady oblastí, kde můžeme zvýšit vaši efektivitu:    

    • Lepší využití sladěním potřeby s množstvím  
  • Optimalizace administrativy  
    • RPA (Robot Process Automation) – SW robotizace manuálních administrativních činností, co je nudné a neproduktivní udělá robot)což přinese úsporu lidí nebo práce s vyšší přidanou hodnotou  
    • Optimalizace procesů finančních oddělení – zvýšení efektivity zpracování dat, standardizace, optimalizace, nasazení RPA  
    • E-fakturace – digitalizace informačního toku od dodavatelů  
  • Optimalizace mezd  
    • Optimalizace mezd, pracovních smluv, procesů  
    • Restrukturalizace složení mzdy  
    • Daňová optimalizace mzdy